Kicks kundtjänst!

20140210-143328.jpg

För ett litet tag sedan beställde jag ett läppstift från Kicks nätbutik. När jag hämtade ut paketet såg jag att jag dessvärre fått fel nyans och mailade till kundtjänst för hjälp.

Jag hade väntat mig en tråkig process där jag skulle få “bevisa” att jag fått fel nyans, krångla med returer och annat så DÖM OM MIN FÖRVÅNING när jag blev uppringd av den trevligaste kundtjänst-tjej jag stött på.

Hon beklagade misstaget, sa att den nyans jag egentligen köpt inte längre fanns i lager och erbjöd mig att få tillbaka pengarna OCH behålla det läppstift jag fått hem. Hon ordnade dessutom så att den bonuscheck jag använt gick tillbaka till min poängsaldo i Kicks-klubben. Hur bra kundservice är inte det?!

Heja Kicks och Kicks kundtjänst – ni är grymma!

13 thoughts on “Kicks kundtjänst!

  1. Bra gjort av Kicks! Jag brukar ju få fantastisk service hos Feelunique. Det är sånt som gör att man blir en trogen kund. Tyvärr fattar inte alla företag sånt…

  2. Kan inte annat än att hålla med dig!!
    Beställde i julas lite klappar och efter 2 dagar hörde jag av mig för att fråga när de skulle skickas, mest för att ha lite koll, visste ju att det var fullt upp för alla i de tiderna.
    När de svarade mig beklagade de oerhört mycket över “förseningen” och skickade med mig en kompensationsgåva på ett set med deras egna produkter, SUVERÄNT!

    All heder till dem!

  3. De är jättebra. Jag klagade på att deras mobilsida och vanliga sida inte pratade med varann så produkter försvann ur min varukorg. Fick kompensation på den extra frakten jag fick betala + extra värdecheckar på massor med pengar. Heja dem!!

  4. Har också väldigt positiv erfarenhet av dem! Kvinnan jag talade med när det var strul med en beställning i höstas var otroligt serviceminded! Mer sånt!!

  5. Detsamma hände mig, jag beställde ett läppstift från MAC, fick fel färg och mailade Kicks för att fråga vad jag skulle göra? Fick också behålla läppstiftet och slapp betala för det! Superbra kundservice verkligen! Där har Kicks lyckats fantastiskt!

  6. Jag ställer mig lite frågande till hur länge denna generösa kundbehandling kommer att hålla. Visst är det kul med massa kompensation i form av pengar och produkter men det kommer inte hålla i längden.

    • Jag tror säkert stt ett så stort företag som Kicks budgeterar för sådant. Och jämför man med hur man förlorar på dålig kundservice så jämnar det säkert ut sig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *