The return of Revlon

revlon colorburst lacquerbalm

För oss som hängt med ett tag, typ som den här 41-åringen, är Revlon förknippat med den sortens smink man hade råd med som yngling. På det glada 80-talet och tidigt 90-tal var det Revlon som stod för en stor det av det smink jag suktade efter. Hösten 2014 re-lanserade Eleven.se märket och jag fick hem ett par produkter till test. Efter det blev det dock rätt tyst om dem igen och i nuläget tycks halva sortimentet trist nog ligga i Elevens outlet-avdelning. Trots att lanseringen inte direkt vält marknaden gör man nu ett nytt försök genom ett danskt pr-företag. Revlon ligger, enligt företaget själva, på en stark 2:a plats på den amerikanska marknaden och då vill man ju såklart skapa samma framgång i Europa (Asien, Sydamerika, Australien och Nya Zeeland är tydligen redan besegrade).

Till hjälp har man en halv-cheezy undersökning om kärlek som säger att makeup är en viktig budbärare och att “det är vetenskapligt bevisat att make-up bidrar till att stärka kvinnors självkänsla och göra dem mer öppna för kärlek”. Sånt trams väljer jag att ignorera men att smink får mig att bli gladare är nåt jag glatt skriver under på!

Revlon lanseras i Sverige och Danmark under mars och kommer initialt att finnas i exklusiv distribution, så exklusiv att man inte ens skickat med exempel på butiker. Den som är nyfiken får alltså själv söka reda på de kärleksskapande produkterna.

På bilden ser ni förresten de tre lippies Revlon skickade med tillsammans med pressinformationen. Det är riktigt trevliga Colorburst lacquer balms som funkar som glossiga läppstift ungefär.

 

One thought on “The return of Revlon

  1. Jag mailade dem och frågade och Lyko kommer ta in märket och då kommer det även att finnas i deras butiker. Allum och Freeport har de närmsta Lykobutikerna för oss här i Göteborg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.